Onze dochter is vanaf begin groep 5 door AnneMieke begeleid tot de cito’s van groep 8. Zij heeft een heeft een enorme groei door gemaakt. Dit heeft zij mede te danken aan de inzet en werkwijze van AnneMieke. AnneMieke start met het opbouwen van een goede (werk)relatie. Dit vormt de basis om vanuit een vertrouwde omgeving te werken. AnneMieke onderzoekt en hoort waar de problemen liggen. Vervolgens stelt zij samen met ouders en leerkrachten de doelen en het plan van aanpak vast. Tussentijds vinden evaluaties plaats en worden doelen en plannen zonodig bijgesteld. Haar goede inlevingsvermogen en communicatie leidt voor het kind, ouders en leerkrachten tot een succes. Wij, maar zeker ook onze dochter, kijken met een heel positief gevoel terug op afgelopen jaren. Onze dochter start vol zelfvertrouwen aan de middelbare school!
___________________________________________________________________________________________________
Omdat onze dochter in groep 5 een grote achterstand met rekenen ontwikkelde, hebben we externe hulp gezocht bij KOS. Na een aantal maanden remedial teaching en begeleiding van KOS is besloten om haar te testen op dyscalculie . Dit bleek de uitkomst van het onderzoek. Onze dochter (nu groep 7) heeft een boost zelfvertrouwen gekregen door de wekelijkse sessies bij Annemieke van KOS. Ze geeft haar veiligheid en stemt op haar af in wat ze nodig heeft. Ze maakt het moeilijke proces aangenamer, op een zeer positieve manier, waardoor er in de jaren erg veel vooruitgang is geboekt. Onze dochter heeft met name geleerd hoe om te gaan met dyscalculie in het dagelijks leven en te vertrouwen op haar capaciteiten. Annemieke heeft ons als ouders erg deskundig begeleid en geadviseerd welke stappen en wegen we moesten bewandelen om haar zowel op school als thuis te ondersteunen. Daarnaast heeft ze nauw contact met de intern begeleider en leerkrachten om de lesstof te bespreken en processen, waar nodig, af te stemmen.
Wij zijn erg tevreden!
Nadat bij onze zoon Sven (11 jaar) vastgesteld was dat er sprake is van dyslexie, hebben wij de hulp van AnneMieke ingeschakeld. Sven gaat al geruime tijd 1 keer per week uit school naar AnneMieke. Omdat hij ook moeite heeft met de verwerkingssnelheid, heeft hij veel baat bij pre-teaching. AnneMieke helpt hem op een hele prettige manier bij spelling en rekenen. De communicatie onderling loopt heel goed. Vooraf worden de doelen gesteld en wekelijks ontvangen wij de terugkoppeling. Wij zijn heel blij met de hulp van AnneMieke. Sven is zelf ook heel tevreden, want deze begeleiding heeft al tot mooie resultaten geleid.
AnneMieke heeft onze zoon enkele jaren begeleid binnen een zorgarrangement op de basisschool. In de loop van die periode werd steeds duidelijker wat hij nodig had om goed te kunnen leren, maar vooral om lekker in zijn vel te zitten. Dat bleek verrijking enerzijds, en ondersteuning anderzijds te zijn. Voor hem was AnneMieke echt een onmisbare ‘coach’ op de achtergrond, die hem daarin als geen ander begreep. In periodes waarin hij minder goed in zijn vel stak, was er intensief contact tussen ons als ouders en AnneMieke, zodat er bijgestuurd kon worden indien nodig. Zij was daarbij altijd heel betrokken en toegankelijk. In overleg met zowel leerkrachten en andere partijen, hield zij steeds zijn belang in het oog. Er werd gewerkt met duidelijke doelen, plannen van aanpak en evaluaties, maar vooral haar persoonlijke aanpak maakte voor ons het verschil. Aan het einde van de basisschool heeft zij gezorgd voor een warme overdracht naar het voortgezet onderwijs, waar onze zoon nu in een HAVO/VWO klas goed gedijt. Wij vonden het heel prettig om met AnneMieke samen te werken en voor de basisschoolperiode van onze zoon is zij van onschatbare waarde geweest.
In groep 7 is er bij Jord dyslexie geconstateerd. Dit is vrij laat en Jord heeft in de jaren ervoor een achterstand ten opzichte van zijn klasgenoten ontwikkeld. Groep 7 is een belangrijk jaar, omdat er in deze groep al een voorlopig advies voor de middelbare school wordt gegeven. Jord kwam bij AnneMieke terecht en hij is in groep 8 het hele schooljaar door haar begeleid. In die tijd hebben we Jord een enorme sprong zien maken. Hij is zelfverzekerder geworden en dit heeft geresulteerd in een mooi advies voor de middelbare school: havo/vwo. Inmiddels zit Jord op de middelbare school en doet hij het erg goed. Hij heeft veel aan de begeleiding van AnneMieke gehad en ook wij als ouders zijn erg tevreden over het behaalde resultaat.
Onze beide zoons zijn van groep 5 t/m 8 tweemaal per week begeleid door AnneMieke. Zij hebben er niet alleen veel steun, maar ook veel plezier aan beleefd. De persoonlijke benadering, het vinden van de juiste ingang en de speelsheid en variatie in aanbod wierpen snel hun vruchten af. En erg plezierig voor hen en ons was dat AnneMieke tijdens de schooltijden op school langskwam, in goede samenwerking met de leerkracht.
Halverwege groep 5 bleek tijdens het thuis oefenen dat onze zoon niet wist hoe hij minsommen moest uitrekenen. Bij navraag bleek dat hij de uitleg van de leerkracht niet begreep. Er bleek helaas meer aan de hand te zijn. Onze zoon heeft een disharmonisch profiel, dat vormt een belemmering voor het leren. Neuropsychologisch onderzoek liet zien dat het visuele en auditieve geheugen zwak ontwikkeld zijn, wat hem belemmert in het verwerken van grotere hoeveelheden informatie. Daarnaast waren er problemen met concentratie. AnneMieke begeleidt onze zoon op school, vanaf groep 6, twee keer per week. We hebben veel contactmomenten om de lijnen uit te zetten. Samen met IB en de leerkracht evalueren we 2x per jaar het handelingsplan. Dankzij de begeleiding van AnneMieke heeft onze zoon groep 7 afgesloten met een voldoende score voor rekenen. Een mooi resultaat dus! Ook dit schooljaar blijft onze zoon onder begeleiding van AnneMieke, waarbij extra aandacht aan spelling en taalbeschouwing wordt besteed. Onze zoon vindt het soms lastig dat hij de leerstof op een andere manier krijgt aangeboden dan de andere kinderen in de klas, maar dit is nou eenmaal de manier voor hem om het onder de knie te krijgen. Ook vindt hij het niet altijd leuk om voor de begeleiding uit de klas te gaan, maar hij begrijpt dat dit noodzakelijk is. Wij als ouders zijn zeer tevreden over de manier waarop AnneMieke onze zoon begeleidt. Ze is zeer deskundig en toegankelijk.