KOS Remedial Teaching

Amersfoort

  • Home
  • Over ons
    • Wie is KOS
    • KOS tarieven
    • Vacature
  • Ouders
  • Scholen
  • Dyslexie
  • Dyscalculie
  • Reacties
  • Contact

Ouders

Op deze pagina vertellen wij u als ouders graag over onze werkwijze, wanneer u overweegt om uw kind aan te melden.

Werkwijze onderzoek:
Eerst vindt er didactisch onderzoek plaats naar de leerontwikkeling van het kind om de oorzaak van een probleem in kaart te brengen.

Met toestemming van de ouders vindt er contact met de leerkracht/docent en eventueel andere hulpverleners plaats, met als doel het uitwisselen en afstemmen van de gegevens van het kind.

Tenslotte worden de verschillende gegevens gekoppeld en wordt er in overleg met de diverse betrokkenen een handelingsplan gemaakt.

Werkwijze begeleiding:
De kracht van Remedial Teaching ligt in het één op één werken met het kind en het samenwerken met de leerkracht/docent en eventuele andere hulpverleners. Op deze manier is het mogelijk om zo optimaal mogelijk aan te sluiten bij de individuele onderwijsbehoefte van het kind.

Tijdens het uitvoeren van het persoonlijk handelingsplan wordt gewerkt met een speelse, praktische benadering voor het oplossen van moeilijkheden waarmee kinderen geconfronteerd worden.
Uitgangspunt is dat het veel leuker is om vaardigheden aan te leren, dan om problemen op te lossen. Door deze manier van werken krijgen kinderen motivatie en zelfvertrouwen. Het kind wordt uitgenodigd om actief mee te werken aan het opbouwen van de vaardigheden en het zoeken naar oplossingen.

Reacties van ouders

Rekenen
Omdat onze dochter in groep 5 een grote achterstand.. Lees verder

Zelfvertrouwen
Onze dochter ( nu groep 7) heeft een boost.. Lees verder

Ondersteunen
Annemieke heeft ons als ouders erg deskundig.. Lees verder

Aanmelden

Voor meer informatie/aanmelden neemt u contact op met KOS.

Contact

KOS Remedial Teaching
Hindeloopenkade 102,
3826 BD Amersfoort (Vathorst- De Laak)

T: 06-51937880
E :info@kosremedialteaching.nl

KVK no. 32134258

© 2025 · Kos Remedial Teaching